Om deze video was best wel wat te doen in yoga land. Yoga in je blootje mag wel maar in je ondergoed blijkbaar dan weer niet. Dat deze video super populair is heeft vast en zeker niet alleen met haar mooie lichaam te maken. Haar lichaamscontrole is absoluut bewonderenswaardig.

Enjoy.

Verwen jezelf en je kids met deze lekkere zelfgemaakte Nutella.

Je mag me altijd laten weten of jullie het lekker vinden!

Smakelijk!

Image

Savasana

10 redenen om Yoga te doen.

Dit zijn slechts enkele van de vele voordelen van yoga. Als de eerste reden je niet motiveert misschien wel de laatste. Ik vind ze hoe dan ook allemaal wel de moeite om mijn mat thuis voor uit te rollen (voor of na een lange werkdag), door weer en wind toch naar een studio te rijden en als ik moe ben toch lekker te gaan zweten en ademen. Want! Het brengt me rust, het levert me een goede conditie op en het maakt van mij een aangenamer mens. Voor mij is yoga een onmisbaar onderdeel in mijn leven. Indien dit bij jullie nog niet het geval is hoop ik dat het binnenkort zo wel zal zijn.

Namasté.

1. Goede nachtrust.

Omdat Yoga goed is voor zowel je lichaam als geest. Je wordt er rustiger van, leert beter relativeren en te ontspannen waardoor je beter gaat slapen.

2. Bloeddruk.

Yoga doet je bloeddruk dalen, door de beweging en gecontroleerde ademhaling verbeter je je bloedcirculatie waardoor de bloeddruk daalt.

3. Betere gemoedstoestand.

Je algemeen welzijn verbetert door een consequente yoga beoefening. De combinatie van een sterk lichaam en een sterke geest, je bewust worden van je zijn en dit ook te aanvaarden en een gezond lichaam te creëren bevorderen je gemoedstoestand.

4. Positieve kijk op het leven.

Yoga brengt je hormonen en zenuwstelsel in balans wat stabiliteit en een positieve kijk op het leven brengt.

5. Concentratie.

Uit onderzoek is gebleken dat in slechts 8 weken tijd yoga je een beter concentratievermogen kan bezorgen.

6. Spierkracht.

Van consequent yoga te beoefenen worden je spieren niet enkel flexibeler maar ze worden er ook sterker van en ook niet onbelangrijk; je krijgt een mooi gevormd lichaam. Ashtanga Vinyasa Yoga is de enige vorm van yoga waarin kracht en flexibiliteit gelijkwaardig getraind worden.

7. Reiniging van de organen.

Yoga masseert je organen, zodoende verbetert het vermogen om tegen ziektes te vechten. Bovendien merkt een ervaren yogi heel snel een opkomende ziekte op waardoor hij of zij sneller kan reageren en preventief tegen het bijvoorbeeld opkomend griepje te werk kan gaan.

8. Ademhaling.

Tijdens je yoga practice is je ademhaling gecontroleerd en leer je terug op een natuurlijke manier ademen. Je neemt meer zuurstof op wat meer energie oplevert en je dus minder vermoeit bent. Uiteindelijk wordt een natuurlijke ademhaling terug een automatisme waardoor je ook minder snel gestresseerd zal geraken.

9. Oog-hand coördinatie.

Zonder oefening vermindert oog-hand coördinatie. Door middel van yoga behoud en kan je deze zelf verbeteren.

10. Seksualiteit.

Yoga geeft je meer controle over je lichaam, je leert je beter te ontspannen en je krijgt er meer zelfvertrouwen van. Dit laatste is voor je relatie toch wel belangrijk.

Gezonde voedingsmiddelen

We weten ondertussen allemaal dat een goede eetgewoonte van groot belang is voor een gezonde levensstijl. Maar het is niet voor iedereen even gemakkelijk om van de ene dag op de andere zijn eetgewoonte te veranderen. Als je onderstaande voedingsmiddelen in je eetpatroon toepast sta je al een hele stap verder! Smakelijk!

1. Citroenen

Pers in de ochtend een halve citroen uit in warm water en drink het op op nuchtere maag. Buiten dat ze een hoge dosis vitaminen C bevatten werken ze ook nog eens ontsmettend  en vechten ze tegen infecties en bacteriën. En dan hebben we het nog niet over hoe goed ze zijn voor je huid. Voor sommige onder ons is het misschien ook leuk om te weten dat dit ochtendritueel je hongergevoel stilt doorheen de hele dag.

2. Avocado’s

Ze zijn een super goede bron van vezels, kalium, vitaminen C, K, foliumzuur en B6.  Ook deze must eat’s zijn goed voor de huid. De enkelvoudige onverzadigde vetten helpen je cholesterol te verlagen. Avocado’s zijn immers heerlijk in je slaatjes of als snack.

3. Bananen

Altijd beschikbaar en betaalbaar en je kan ze voor alles gebruiken, als snack, in je smoothie, in een cake en mijn favoriet: samen bakken met je pannenkoeken. Ze zitten boordevol kalium, magnesium, vezels en vitaminen B6 en ze werken als een natuurlijk antigrippine. Laat ons niet vergeten dat ze een overheerlijke energybooster zijn.

4. Boerenkool

Is de topper van de groene bladgroenten, ze zit boordevol vitaminen A, C en K en antioxidanten die tegen kankercellen vechten. Het is goed voor het gezichtsvermogen en bevat een hoog gehalte vezels en bevat meer ijzer per calorie dan rundsvlees en meer calcium per calorie dan melk. Dus eten die handel!

5. Ongeraffineerde kokosolie

Er is zoveel goeds te vertellen over kokosolie dat het zijn eigen artikel zou moeten krijgen maar hier enkele van de zovele voordelen; helpt bij het verteren,  het is een bron van natuurlijke elektrolyten, vezels, antioxidanten, vitaminen en mineralen! Je kan het bijvoorbeeld gebruiken om te bakken en braden of het gewoon puur een lepeltje of 2 per dag innemen.

6. Amandel melk

1 Kopje amandel melk bevat 30% van je dagelijks aanbevolen hoeveelheid calcium, het is een lekkere basis in smoothies en lekker met granen.

7. Chia zaden

Het is het oude super voedsel van de Incas, Mayas en Azteken om hen kracht en energie te geven. Ze bevatten dubbel zoveel eiwitten dan andere zaden of granen. Ook deze power zaadjes zijn een bron van ijzer, calcium, vezels en een hoge dosis omega 3 en 6.  Ze bevatten ook drie keer zoveel antioxidanten dan blauwe bessen. Verwerk ze in je slaatje, in je smoothies of doe ze in amandelmelk in de avond, stop het in de koelkast, en de volgende ochtend heb je een chia pudding als ontbijt.

8. Kombucha

Is een rauwe gefermenteerde thee die vol antioxidanten en probiotica zit wat constipatie verhelpt. Voor degene met een gevoelige maag is dit een echte aanrader en je kan het zo in flessen verkrijgen. Een prima alternatief voor frisdrank of andere gesuikerde dranken.

9. Noten

Noten zijn, indien ze onbewerkt, super gezond.  Een handje vol noten per dag doet je cholesterol verlagen en zo ook je kans op hart- en vaatziekten. Ze bevatten een hoge dosis vitaminen E en B zoals thiamine die glucose omzet tot energie. Ook zitten ze vol eiwitten, vezels en omega vetzuren.

10. Water

Ons lichaam bestaat voor 75% uit water dus het is alleen maar logisch dat we dit rijkelijk aanvullen. Hoeveel je juist nodig hebt hangt van je gewicht, activiteiten en het klimaat waarin je woont af, maar de kans is groot dat je niet genoeg drinkt. Dus! Water drinken is de boodschap.

 

So beautiful!

Check out these pictures of a beautiful yogini made by Robert Sturman.

robert sturman

5 Ways to relax

My first post for another blog! Very happy with it. Check out the Moms&Mojitos blog! I’m sure you’ll love it. 

Mijn eerste post voor een ander blog! Blij! Neem eens een kijkje op het Moms&Mojitos blog! Ben er zeker van dat jullie het leuk gaan vinden.

20130215-092347.jpg

inner peace

If you can learn from your mistakes, then you have already transformed the garbage into a flower, for your own joy, for the joy of your ancestors, for the joy of the future generations, and also for the joy of the person who was the victim of your ignorance and your lack of skilfulness.

-Thich Nhat Hanh

Image

WE LOVE ADAM LEVINE BECAUSE:

He’s a flexible tattooed rockstar!

Omdat hij een flexibele getatoeëerde rockster is.

Image

Because he’s keeping his ease and peace with YOGA.

Omdat hij de rust en vrede in zijn leven behoudt door YOGA.

Image

And just because he’s a yoga hottie!

En gewoon omdat hij een yoga hottie is!

Image

Do I really need to say more?

Moet ik nog meer zeggen?